Advertisements

Kemaskini GKP 1.0 Dan 2.0 Untuk Yang Gagal Kredit (Mulai 15 Februari)

Advertisements

Untuk makluman bagi penerima GKP 1.0 dan 2.0 yang gagal kredit, anda boleh membuat kemaskini maklumat akaun bank melalui laman web https://gkp.hasil.gov.my/ mulai 15 Februari ini.

Hal ini dimaklumkan oleh pihak LHDN melalui sebuah siaran di Facebook.

Kemaskini Maklumat Akaun GKP 1.0 & GKP 2.0

Pemohon yang perlu membuat kemaskini GKP adalah pemohon yang berstatus Gagal Kredit sebelum ini.

Sila pastikan maklumat akaun bank yang dikemas kini itu adalah aktif dan menggunakan nombor akaun simpanan peribadi pemohon ATAU nombor akaun semasa peribadi pemohon dan bukan akaun bank semasa syarikat.

Baca juga: SME First-i : Cara Buka Akaun Semasa Maybank Online (2021)

Kemaskini juga perlu dibuat bagi membolehkan pembayaran GKP Tambahan yang dijangka akan dikreditkan ke akaun mulai Mac 2021.

Bayaran hanya dikreditkan kepada penerima yang mempunyai akaun bank aktif sahaja.

Nak jadi orang pertama mohon BANTUAN KERAJAAN? Wajib join Telegram kami sekarang di https://t.me/ecentral

GKP Tambahan RM1,000 untuk negeri PKP ini akan diberikan kepada penerima yang lulus GKP 1.0 dan GKP 2.0 termasuk rayuan.

kemaskini gkp

Cara Kemaskini Maklumat Akaun Bank

Untuk membuat kemaskini maklumat, sila rujuk langkah berikut:

  1. Layari portal rasmi GKP: https://gkp.hasil.gov.my/Account/Login
  2. Sila Log Masuk seperti biasa
  3. Masukkan ID Pengguna
  4. Tekan kotak Semak
  5. Selepas berjaya login, maklumat berikut akan dipaparkan:
    • Nama
    • Nombor MyKad
    • Status Permohonan
  6. Klik butang Kemaskini dan masukkan maklumat akaun bank yang aktif.
  7. Tekan butang Simpan untuk menghantar maklumat tersebut.

*Nota: Sila masukkan nombor akaun simpanan peribadi pemohon ATAU nombor akaun semasa peribadi pemohon dan bukan akaun bank semasa syarikat.

Baca juga: GKP PERMAI: Semakan Bayaran GKP Tambahan RM1,000 (Mac 2021)

Maklumat Lanjut

Sebarang pertanyaan mengenai status semakan kemaskini GKP boleh hubungi Hasil Care Line di talian 03-8911 1000 / 603-8911 1100 (Luar Negara).

Anda juga boleh berhubung dengan pihak LHDN melalui:

Leave a Comment